« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 3 mjeseca i 9 dana
MLJAC

10 namirnica punih proteina

Za odraslu se osobu preporučuje svakodnevni unos proteina u količini od 0.75 grama na kilogram težine

Heljda je puna proteina, a ne sadrži gluten
Heljda je puna proteina, a ne sadrži gluten (Shutterstock)
Više o

proteini

,

namirnice

Osim što potiču metabolizam i smanjuju apetit, proteini su ključni za rast i oporavak mišića, jer se naše cijelo tijelo sastoji od proteina i treba stalnu nadokandu kako bi dobro funkcioniralo. 

"Različita hrana sadrži različite vrste proteina koji imaju različite uloge u  tijelu. Zovu se aminokiseline i postoji devet esencijalnih koje tijelo ne može samno stvoriti, nego ih mora unijeti hranom. Vrlo je važno da naša prehrana obiluje proteinima kako bismo bili sigurni da organi u tijelu mogu obavljati svoj posao, da postoji hormonalni balans i da organizam funkcionira kako treba", objašnjava Medlin. 

Ako pojačamo napore, primjerice posvetimo se nekom sportu, treba povećati i unos proteina.

Koliko trebamo proteina?

Za odraslu se osobu preporučuje svakodnevni unos proteina u količini od 0.75 grama na kilogram težine.

"Meso, morski plodovi, jaja, mliječni proizvodi, soja, - to su namirnice koje su u potpunosti proteini", objašnjava Medlin. Tu su još i  orašasti plodovi i grahorice  koje obiluju proteinima, no ne sadrže sve aminokiseline te ih treba kombinirati te ih treba kombinirati s ostalim namirnicama.

Dijetetičarka Sophie Medlin preporučuje uvrštavanje  ovih 10 namirnica u prehranu, i to na dnevnoj bazi, kako bismo poboljšali zdravlje i tijelu osigurali sve što mu treba.

Biljni proteini - grahorice i orašasti plodovi su također na ovoj listi, no s obzirom da biljni proteini ne sadrže sve esencijalne aminokiseline, ove bi namirnice trebalo kombinirati sa žitaricama.

Heljda - bogata je proteinima, a pritom i namirnica koja ne sadži gluten pa ju smiju konzumirati osobe koje imaju celijakliju ili su alergične na gluten.

Jaja - odličan izvor proteina, a nisu ni skupa. Jedno veće jaje sadrži šest grama proteina te ostale esencijalne nutrijente.

Kikiriki maslac - popularni namaz bogat je proteinima, magnezijem i vlaknima, a ima i odličan okus. Kikiriki maslac namazan na šnitu kruha od cjelovitih žitarica dobar je izbor za doručak ili večeru.

Mlijeko i sirutka - mlijeko je također bogato proteinima. Vodite računa da pijete svježe mlijeko jer je puno zdravije od trajnoga. Kozje je kvalitetnije od kravljega.  Sirutka je još bolja opcija. To je čisti protein.

Quinoa - ova žitarica sadrži osam grama proteina po porciji i može biti solidna zamjena za meso. Sadrži sve esencijalne aminokiseline, a s obzirom na neutralni okus, može se pripremati na bezbroj načina.

Riba - naročito masnija. Primjerice, u 85 grama lososa ima 22 grama proteina.

Slanutak - sjjajan izbor za osobe koje žele smršavjeti jer je slanutak niskokaloričan, a bogat proteinima. Jaja i porcija slanutka imaju gotovo istu količinu proteina. Može se pripremiti na mnogo načina - kao varivo, namaz (humus), dodatak salatama ili prilog. 

Soja - jogurt od soje, tofu i ostali proizvodi od soje dobar su izvor proteina i pomažu u gubitku kulograma jer su dobra zamjena za meso.

Svježi sir - 100 grama svježeg sira sadrži 11 grama proteina. Svježi sir je odlična namirnica za doručak, ali i za večeru. Nutritivno bovata, a niskokalorična.

16.01.2019. 11:01:00
Novi komentar
nužno
nužno