« Biznis
objavljeno prije 9 godina i 9 mjeseci
poljuljana statistika

Kriza u zrakoplovnoj industriji povećat će broj avionskih nesreća

Iako su veće šanse da vas udari grom nego da poginete u zrakoplovnoj nesreći, štednja na održavanju mogla bi pokvariti statistiku

(Corbis)
Više o

zrakoplovna nesreća

,

avionska nesreća

,

avioni

Statistički gledano, putovanje zrakoplovom najsigurniji je način putovanja. U postocima, veće su šanse da vas udari grom nego da doživite zrakoplovnu nesreću. Ipak, na visini od 10.000 metara statistički podaci ne izgledaju najuvjerljivije, pogotovo u svjetlu velikih nesreća koje su se dogodile proteklih mjeseci.

Smanjivanja troškova zrakoplovnih kompanija zbog ekonomske krize vjerojatno je povezano s nesrećama, misle stručnjaci. U prvom polugodištu 2009. godine u nesrećama je poginulo 479 putnika.

Većina nesreća zbog "ljudskog faktora"

- Oko 70 posto zrakoplovnih nesreća događa se zbog ljudskog faktora. To znači pogreška pilota, manjak treninga ili previdi tehničkih službi i održavanja - objašnjava Carlos Limon, predsjednik IFALPA-e, Međunarodnog saveza pilota osnovanog u Londonu.

Limon smatra da iako kriza ne bi smjela utjecati na sigurnost, u mnogim zemljama gdje zakoni nisu dobri ili se ne provode do propusta zbog štednje ipak dolazi.

- Postoji direktna veza između zrakoplovnih nesreća i financijske krize, zbog krize pati sigurnost letenja - drži kongresmen i umirovljeni predsjednik meksičkoga pilotskog sindikata Jesus Ramirez Stabros te naglašava:

- Kao i sve industrije, i zrakoplovna ima svoje troškove. Krizna vremena zahtijevaju redukcije troškova. Na gorivu se ne može štedjeti pa se pokušava uštedjeti na kolektivnim ugovorima tehničkih službi i održavanja.

Statistika ne laže

Za takve teorije postoji i statistička potvrda. U prošlom su desetljeću godine s najviše zrakoplovnih nesreća 2002. sa 702 poginulih, 2005. sa 769 poginulih te prva polovica 2009. godine sa 479 poginulih putnika. U toj crnoj statistici nisu letjelice i zrakoplovi manjih veličina.

2002. ostala je zapamćena po posljedicama terorističkog napada na New York godinu ranije. Kriza je zahvatila taj gospodarski sektor 2005. Povećanje tarifa i zakonske prilagodbe dovele su dvije najveće američke zrakoplovne kompanije, United Airlanes i US Airways, do bankrota.

- Kada su troškovi visoki, gdje možete uštedjeti? Troškovi goriva fiksni su. Ostaju plaće, trening pilota i ostalog osoblja, a to je ono što nas brine - završava Limon.

(prilagodio Ivan Jozić)

Piše: Metro World News
02.09.2009. 09:45:36
Novi komentar
nužno
nužno